קשיבות בחינוך- מעגלי שיח בכיתה עם תלמידים - איך זה מתרחש?
המשתתפים במעגל מדברים עם חפץ דיבור המשמש כסימבול מי הדובר - החפץ
עובר במעגל וכל אדם משתף על הנושא המוצג בהתאם לכמה כללים דרכם אנו לומדים איך להקשיב
באופן עמוק לזולת ולנהל תקשורת מקרבת המחזקת את הדובר והמקשיב כאחד.
הן הדובר והן
המקשיבים משוחררים כאן מהצורך להביע דעה, להגיב, לשפוט או להסכים. כל חבר
היושב במעגל מביא איתו חלק של האמת למעגל - חלק שהוא חשוב כשלעצמו - אולם הוא מהווה רק חלק
מהתמונה הגדולה. כך מובאת האמת שלנו ללא היצמדות והיא מתחברת לאמת הגדולה יותר של
המעגל.
המעגל מאפשר פלטפורמה להעברת תחומי דעת שונים, לקבלת החלטות, לפתרון קונפליקטים, לאימוץ דרך המעגל כ-"שפה" בית ספרית בשעורים השונים ובפעילות החברתית.
השיטה מבוססת על הגישה הנרטיבית של סיפורי חיים דרכם ניתן להתחבר למקום בסיסי באנושיות שלנו.
הכרת הנרטיב של האחר משמעה הכרה בקיומו והקשבה ל"סיפור שלו", הכרה זו מפחיתה אלימות ונוסכת תחושת ביטחון ושייכות.
השיטה מתכתבת עם פרקטיקות "רכות" נוספות כגן: מיינדפולנס- mindfulness גישור, דמיון מודרך ועוד.